За мен истинската медицина трябва да разкрива причините за болестта и тогава да се тръгва към лечение. Тази концепция принадлежи на ТКМ и съвпада напълно с моите професионални отговорности към пациентите ми. Да лекуваме заболявания още преди да се появят, тоест да се предотвратят заболявания, които се предават по наследство. Да правим профилактика докато сме здрави. Да не позволим да се влошат вече изявени болести. С помощта на рехабилитацията, ТКМ и нутрициологията помагаме на хората точно по тези принципи на поддържане на здравето. Ние в център за рехабилитация „Кинези 3“ казваме, че има решение за хората, които изпитват болки в гърба или другите стави на тялото. Това е комплексно решение, взето след консултация и преглед и включва лечебен масаж, индивидуална двигателна програма и най-подходящите биодобавки. Повече от 20 години работим с хора от различни възрасти- от бебета на 1 месец, до възрастни над 90 години. Отдавна сме разбрали, че за пациентите е много важно диагнозите да бъдат „преведени“ на обикновен език. Тоест те искат разговор, в който ще им се съобщи какво точно не е наред, как ще се продължи лечението и да усетят, че на тях се гледа като на личност с емоционални, ментални и физически аспекти.

Ние им даваме усещането, ще ще се погрижим не само за проблемният орган или част от тялото, а цялостно като лечебен подход. Имаме резултати и богат опит в програмите за регулиране и поддържане на оптимално тегло, включително и с програма Детокс. Сега е най-подходящия сезон за Детокс и според ТКМ – активна е енергийната система Черен дроб-Жлъчен мехур. Те отговарят за отстраняване на токсините от организма, за доброто циркулиране на кръвообращението на цялото тяло. Черният дроб според ТКМ управлява сухожилията и когато той не работи добре те губят своята еластичност и се скъсяват, а така се появяват проблеми и със ставите. Една древна мъдрост звучи така: „Ако през пролетта се погрижиш за черния дроб, ще бъдеш здрав през цялата година!“
Един значим проблем, с който много често срещаме като специалисти е остеопорозата. И за наше съжаление пациентите твърде късно разбират за това, едва когато имат изявени признаци. А остеопорозата е състояние, което е предизвестено, тоест тези промени са очаквани, което значи могат да се избегнат и профилактират. Превенцията обаче изостава и това коства загуба на костна плътност и множество болезнени здравословни нарушения на опорно двигателния апарат. Нека да започнем да копаем кладенеца преди да ожаднеем, образно казано. Има един чудесен биокалций, (ТИЕНС) който има огромни предимства пред другите видове, които са на аптечния пазар. Този биокалций е като храна и с високо ниво на усвояване – 98% и то само за 20 минути, с приятен вкус и е подходящ за бременни, деца и подрастващи. С една доза си осигуряваме поддържането на множество жизнени процеси в организма чрез гарантирано алкално-киселинно равновесие. Тоест, един продукт-много ползи!


ЗАОБИЧАЙТЕ УПРАЖНЕНИЯТА!


При всяка възраст съществува пряка връзка между физическата активност и здравето на костите. За да се изградят и поддържат здрави кости и да се предотврати отслабването на мускулите, ние трябва постоянно да се движим. Казано просто, движете костите си, за да не ги загубите! Упражненията през детството и юношеството спомагат за развитието на здрави кости и следователно допринасят за намаляване на риска от фрактури през по-късните етапи от живота. Особено важно е при деца с гръбначни изкривявания, каквито са голяма част от нашите пациенти да се поддържа системен двигателен режим и спорт. Колкото по-тренирани са мускулите при децата с гръбначни изкривявания, толкова по-късно ще настъпят усложнения, а може и да се избегнат. Кинезитерапията е важна и неотменна част от много лечебните схеми и за различни възрасти. Някои изследвания потвърждават положителната връзка между високата физическа активност през по-голяма част от живота и запазването на костната минерална плътност, както и пониженият риск от фрактури.

Извършването на физически упражнения от хора под 40 г. се свързва с по-нисък риск от падания в старостта. Сред фрактурите, които са последица от остеопорозата, най-коварни са тези на прешлените, които бавно и неусетно се промъкват в живота на болния, често замаскирани като болка в гърба, която отдaваме на годините, преумората или обездвижването. Често този тип фрактури убягват дори и от вниманието на лекарите: статистиката сочи, че само около 40% от възрастните жени и по-малко от 20% от възрастните мъже, които имат рентгеново изследване с видими прешленни фрактури, са насочени към изследване за остеопороза. 5-те ключови стратегии, които трябва да следваме, за да не позволим остеопорозата да влоши качеството ни на живот и да ни постави в зависимост от грижите на околните.


Простите програми с упражнения за преодоляване на съпротивлението на тялото подобряват скоростта на ходене, силата на мускулите и баланса при възрастните, което води до намаляване на броя на паданията с 25 до 50%.
Искам да подчертая важността на калция за тялото. Скелетът съдържа 99% от калциевите запаси на тялото ни. Вграденият в костите калций действа като резервоар за поддържането на нивата на калция в кръвта. Хората с по-високи нива на витамин D могат да абсорбират повече калций. Богатата на калций диета е особено важна за изграждане на костите по време на периода на най-бърз костен растеж – през детството и юношеството. При зрелия човек, когато костната плътност намалява, богатата на калций (800 mg дневно) диета ни помага да поддържаме плътността на костите. Богатите на калций храни включват всички млечни продукти, риба и ядки. Богатата на калций и протеин диета, комбинирана с витамин D, е съществена за подобряване на здравето на костите и мускулите във всяка възраст. Заедно с физическата активност, тези нутриенти са важни опорни точки на превенцията на остеопорозата.


Защо е важно да приемаме и качествени протеини?

Протеинът е градивният елемент за здравите кости и мускули. Ниският прием на протеин е разрушителен за развитието на костта при младежите, както и за поддържането на костната маса в по-късните етапи на живота
Изследвания, проведени в Европа показват най-малко инциденти и най-нисък риск от фрактури в страните около средиземноморския басейн, а резултатите от проучване* с 140 775 души от 2018 г. показват значително намаляване на риска от тазобедрени фрактури при хора, които се хранителни навици са свързани с т.н. средиземноморска диета. Създаването на подходящ хранителен режим е иновативен подход за превенция и лечение на остеопорозата.
За жените на 50 е важно да си правят веднъж годишно изследване на костната плътност (DEXA) и витамин Д, за да са наясно с настъпващите промени. Тези промени по принцип са установени статистически за големи популации от хора, за това е важно след диагностиката да се включат оздравителни мероприятия за поддържане на здравето и в никакъв случай да не се пренебрегва профилактиката още преди да се стигне до здравословни проблеми! Не отлагайте да поемете грижите за здравето в собствените си ръце!

Категории: Статии